פריחות ואתגרים בגינת קלישר

חודש מרץ עוד לא נגמר וכבר אפשר למנות כל כך הרבה דברים שקרו בגינה, חלקם משמחים וחלקם לא פשוטים בכלל. הבוקר התעוררה באר שבע לצליל האזעקה המטלטל ואל נפילת גראדים, להוסיף לכך פיגוע בירושלים ופצמ"רים בצפון הנגב ואשדוד והרגשתי הכללית לא היתה קלה.

כשהגעתי לגינה בשעות אחר הצהריים גיליתי את ערוגת הספיראלה המרשימה שלנו הרוסה, טרקטור שעבד בבית השכן עלה על הקמומיל שפרח במלוא יופיו עד לאתמול והשחית כמעט את כל צמחי התבלין והירקות שנשתלו וטופלו בכל כך הרבה אהבה. מצב הרוח שלי לא השתפר כפי שניתן לדמיין.

אבל מה שהביא אותי כבר לידי דמעות הייתה מריבה בין נערים ממרכז הקליטה לבין נוער מהשכונה. הריב נמשך דקות ארוכות והסתיים בפציעות קלות ובהתערבות המשטרה. ליבי נחמץ כשראיתי את הילדים הקטנים של מרכז הקליטה מביטים באירוע, המומים, מפוחדים, סקרנים ושואבים דוגמא. לאחר שהכל נגמר נשארה רק התחושה הכללית החזקה אצל העולים במרכז הקליטה בקלישר של רדיפה וגזענות. מתוך התחושות הקשות הללו ומתוך הכאב על המצב הלא שפוי שבו אמהות צופות באבנים שנזרקות על בניהם, שבני אדם מקפחים את חייהם, בישראל ובעזה, מתוך הקושי הזה חשוב להיזכר במעשים הטובים של האנשים הפועלים סביבנו ואיתנו, מעשים שבאים לגמד את הטירוף, את חוסר הצדק ולהעלות חיוך על שפתיים. אני מרגישה בן רגע יותר מחוזקת כשאני חושבת על האדמה של גינת קלישר שנותנת פעם אחר פעם סיבות לחייך. הגינה פורחת לה בימים אלו בשלל צבעים, הקמומיל והרותם בלבן חגיגי וריח שמשכר, חרציות בכל פינה, הלבנדר נראה נהדר לצד כל הירוק שהתפשט ברחבי הגינה ולנו רק נותר להביט ולהתמוגג. אם תבואו לבקר תמצאו בכל ערוגה מעדן כזה או אחר: חסות מסולסלות באדום וירוק,פול וחומוס, כלניות, בצלים ותפוחי אדמה ועוד ועוד. כל אלו יגיעו במוקדם או במאוחר אל סירים של נשים מיומנות (שהן גם חקלאיות מיומנות..)

וגם ביקרו אותנו 2 קבוצות נפלאות של מתנדבים, סטודנטים מארצות הברית שהגיעו לשבוע לישראל מטעם קק"ל העולמי לתת מעצמם ולעזור. כוח עבודה אדיר שכזה הזניק את חיוניות הגינה ובתוך מספר שעות היה ניתן לראות הבדלי שמיים וארץ. החל מהחלק החדש שנפתח לא מזמן והצריך (ועדיין מצריך) עבודה רבה , אל האזור הציבורי שנמצא קרוב מאוד לגינה וברצוננו לטפח ולהפוך אותו למקום נעים יותר וכמובן בתוך הגינה עצמה. החבר'ה שיחקו בבוץ, התנסו בעבודות נגרות, עישבו, עדרו, שתלו ובעיקר נהנו איתנו מיומיים נהדרים בשמש הקרירה ( ולא נשכח להתפלל לעוד גשמי ברכה)

מאוחר יותר החודש הגיע חג פורים ואיתו העדלאידע הסביבתית שהתקיימה ברחוב רינגלבלום. באירוע נכחו מספר ארגונים סביבתיים וחברתיים ביניהם "שבועת האדמה". שמחנו על ההתעניינות הרבה מצד העוברים ושבים שביקרו בדוכן שלנו. שמחנו יותר מכמות המתנדבים ואנחנו קוראים לכל מי שלא הספיק/לא הגיע לאירוע ורוצה לבוא ולהתנדב מספר שעות בשבוע בגינת קלישר ליצור עימנו קשר- אנחנו מבטיחות הנאה צרופה והמון סיפוק ( וגם בוץ בנעליים)!

אני מזמינה את כולם לבוא ולהכיר את הגינה המגניבה הזו, להתמוגג בעצמכם וגם לשתף פעולה אם תרצו בכך. אנחנו נשמח.

חשוב מאוד- בחלק החדש שפתחנו ישנן עדיין מספר ערוגות שמחפשות אימוץ, אנחנו נספק את הזרעים, המים ושאר מצרכים ולכם יישאר העונג שבטיפוח גינה משלכם.