החווה העירונית בשכונה ג' יוצאת לדרך!

בסוף ינואר שבועת האדמה החלה בפרויקט חדש ונרחב של הקמת חווה עירונית בשכונה ג' בבאר שבע אשר תהווה מודל לחיזוק החקלאות העירונית ופיתוח קהילתי כלכלי מקומי. החווה תשמש כמרכז הדגמה והדרכה לחקלאות עירונית הפועל להגברת השפע המקומי וחיזוק הרווחה הכלכלית של התושבים.

החווה החקלאית נפרסת על שטח של כ 6 דונם, הכוללים גידולי שדה, חממה, מערכת אקווה פוניקה, עצי פרי, תבלינים וצמחי מרפא. התוצרת החקלאית תימכר לתושבי הסביבה במסגרת שווקי איכרים המתקיימים בעיר, מסעדות מקומיות, קהילות ופרטים. העבודה בחווה העירונית תעשה על ידי עובדים מקצועיים בשיתוף עם הקהילה המקומית. הקהילה הפועלת תוכל לרכוש את התוצרת במחירים מוזלים ולהמיר את שעות העבודה לקבלת שירותים משלימים הנדרשים להם ולרוב אין באפשרותם לממן כגון : שיעורי עזר לילדיהם, השתתפות בחוגים, כרטיסים להופעות, עזרה בשיפוץ הבית ועוד. בנוסף לפעילות החקלאית קהילתית יתקיימו בחווה העירונית סיורים לימודיים ופעילות חווייתית יצרנית לילדים ומשפחות.

בתחילת פברואר הושלמה מלאכת הקמת בוסתן החווה. במהלך השבוע האחרון של ינואר התכנסו מתנדבים מרחבי העיר ומחוצה לה: בני-נוער, סטודנטים, עולים ותושבי השכונה והקימו את בוסתן עצי הפרי. בתום השבוע, יום שישי ה-1.2, עם רון בלב ועת ביד ניטעו העצים: תפוז, אשכולית, שקד, תאנה, תמר ועוד